Se virksomheder, artikler og job der er relevante for dig:
 

LinkedIn på 3 niveauer

 
læst 126.228 gange
gem til senere
del
Lær de tre niveauer, som LinkedIn fungerer på, og få effektiviseret din jobsøgning på internettet.

1. Niveau – Visitkortet
Profilen på LinkedIn tjener på dette niveau primært det formål at være synlig for omverdenen. Bruger man LinkedIn på dette niveau er det dog i mine øjne afgørende at man holder sin profil opdateret.

Det kræver blot, at man får påført relevant erfaring og uddannelse, efterhånden som man tilegner sig det - samt at man justerer sin personlige beskrivelse såfremt ens faglige profil ændrer sig over tid

2. Niveau - Det al-vidende kartotek
Dét niveau, hvor teknikken bag LinkedIn virkelig spiller med musklerne. Jeg har pr. d.d. 227 mennesker i mit netværk. Et netværk på 227 kontakter er bestemt ikke et stort netværk, men giver mig adgang til lige omkring 5,4 millioner mennesker på LinkedIn. Det gør det muligt at søge på en navngiven virksomhed, og på få sekunder få at vide om man har et netværk dér.

Fx har jeg ingen i mit netværk der arbejder i Udenrigsministeriet - men jeg kender fire personer der kender nogen derinde. Jeg kunne altså anvende mit netværk i forhold til at få navngivne relevante personer i tale og jeg ville på forhånd kunne researche på vedkommende via hans/hendes profil.

3. Niveau – Konferencen
Ved at gå i dialog med netværket kan man få rigtig mange mennesker i tale. Aktive deltagere i grupperne finder ofte nye forbindelser feks. ansatte i virksomheder, man selv er interesseret i, eller andre jobsøgende der byder ind med erfaringer. Der findes ti-tusindvis af forskellige grupper for feks. djøf'ere, ledere og jobsøgende.

Selv har jeg mødt en fantastisk skare af vidt forskellige mennesker, heriblandt navngivne professionelle, som jeg gerne ville i kontakt med, men som jeg ikke kendte, og som jeg ingen adgang havde til via mit netværk.

Jeg fandt dem i grupperne, - og dét blev min adgang til at blive en del af deres netværk. Ved at engagere mig der hvor de også havde en interesse i at holde sig opdateret, fik vi en forbindelse der var forankret en fælles faglighed.


Relaterede artikler
Illustration
Elevatortalen
Elevatortalen har fået sit navn efter, at den skal kunne leveres på den tid, det tager at køre en tur i en elevator – dvs. 30-60 sekunder. Det er den præcise og relevante præsentation af dig selv - og de kræfter du bruger på at forberede den, er godt givet ud.
af KarriereVejviseren
Illustration
Sådan får du mest ud af en karrieremesse
Gør dig klart hvad du vil have ud af messen – og husk, at en god dialog med en virksomhed også er en succes i sig selv, lyder det fra karrierekonsulent Mette Borch. Få her gode råd til hvordan du bør forberede dig inden messen, hvad du skal gøre på messen, og hvordan dine kort skal spilles efterfølgende.
af KarriereVejviseren
Illustration
Bliv synlig for arbejdsgiverne
Vi hører det hele tiden: Traditionel jobsøgning er kun én vej at gå mod drømmejobbet. At synliggøre sig selv i de rette fora er lige så vigtigt. Men hvordan gør du?
af KarriereVejviseren
Illustration
Netværk - vejen til jobbet
Vidste du, at du skal søge viden og kontakter, ikke job, i dit netværk? Læs netværksekspert Charlotte Junges råd til, hvordan du opbygger et stærkt netværk - og hvordan du skal bruge det.
af Charlotte Junge
Illustration
10 tips til at begå dig på de sociale medier
Når du er jobsøgende, eller hvis du ønsker at fremme din karriere, er det vigtigt, at dine profiler på de sociale medier spiller 100 %. Se her hvordan du rammer tonerne rigtigt.
af KarriereVejviseren
Illustration
Få en skarp online profil
En skarp online profil kan skaffe dig alt fra jobtilbud til medieomtale. Men inden du går i gang med din profil, skal du først svare på de to sværeste spørgsmål i verden.
af KarriereVejviseren